DIY Overhaul Part 3

Instagram
Dalam part 3 ni aku tumpukan pada bahagian Top, susulan sambungan kisah Part 2.

SEBELUM TERLUPA
Spare part yang perlu anda beli :
1. 1 set gasket baru. Pergi je kedai spare part bagi jenis ngan model kereta.
2. Valve Grinding Paste, yang ni aku beli kat kedai motor dan dia akan rekemen skali 1 kaki paip getah. Paip tu pun kena beli juga. Nanti saya tunjukkan kegunaan dia.
JOM BUKAK VALVE

Bagaimana nak buka valve ni? Kalau nak ikutkan ada alat dia, tapi bagi aku yang jarang guna aku atk beli, apa yang aku guna cuma F-clamp dan Spanner. Lebib kurang cam gambar ni la.


Tujuan kita buka valve ni ada 2 tujuan :
1. Kita nak tukar O-ring yang ada di tengah-tengah spring valve tu.
2. Kita akan buat grinding valve, grinding valve tu tujuannya untuk mencuci kototoran antara blok dengan Valve supaya sistem pembakaran dan pelepasan karbon padat. ( perghh..ayat cam expert )

Comments
0 Comments

0 ulasan:

Catat Ulasan